Stemmeyoga

Styrk forbindelsen til din stemme, kerne og krop. 

Kvinde%20stemme_edited.jpg
Budha%20yoga_edited.jpg
Mand%2520stemme_edited_edited.jpg
 

One to one

SANG

I en sanglektion tager vi udgangspunkt i hvad du vil arbejde med. 

I min tilgang til stemmen og sangen, tager jeg udgangspunkt i Komplet Sangteknik (CVT) samt i et helhedsorienteret blik på stemme, sind og krop.

Vi gennemgår stemmens grundlæggende anatomi og igennem teori og praksis lærer du hvordan stemme, krop, vejrtrækning arbejder sammen og hvordan støtten supporter din stemme & sang.

Herfra kan vi arbejde med din klang, toneomfang, lydstyrke, udtryk, timing, swing, improvisation og fraseringer.

TALE

I arbejdet med talestemmen gennemgår vi ligeledes stemmens grundlæggende anatomi i teori og praksis, samt koblingen mellem stemme, vejrtrækning og krop.

Derfra retter vi fokus på hvad du ønsker. Som fx. kunne være at blive bedre til at tale højt uden at blive hæs, en roligere og mindre skinger klang når du har brug for det, tale i et tonelejer som føles behageligt, husk pauser og trække vejret i din tale osv. 

Holdundervisning

Hathayoga er den yogagren jeg tager udgangspunkt i. 


KORT OM YOGA: 

Yoga er et selvhjælpssystem, der er velkendt for sin evne til at reducere spændinger og stress gennem øvelser, hvor åndedræt og krop arbejder sammen. Kroppen styrkes, strækkes og smidiggøres. Yogaøvelserne stimulerer de indre organers ydeevne, kredsløbet optimeres og immunforsvaret styrkes. Yoga giver en følelse af indre ro og skaber velvære på flere planer.


Hvis ønsket og relevant kan yogaen suppleres med; 

• Opvarmende, blødgørende bevægelser.

• Styrkende øvelser for mave & ryg. 

• Venepumpeøvelser.

og/-eller 

• Støtteøvelser. 

MERE OM ØVELSERNE:

- som udover effekten beskrevet ovenover også kan fungere som træning og vedligeholdelse af sanger-/stemmekroppen. 


• Yoga- og åndedrætsøvelserne styrker, centrerer, udstrækker og afspænder samt etablere en roligere & dybere vejrtrækning.

• Bløde, opvarmende bevægelser som løsner spændinger i lænd, bryst og skuldre samt "løsner" vejrtrækningen/understøtter kontakten til åndedrættet.  

• Styrkende øvelser for mave og ryg, som udover at styrke kroppens center også styrker de muskelgrupper som indgår i stemmearbejdet.

• Venepumpeøvelserne stimulerer kredsløbet. 

• I støtteøvelserne trænes samspillet mellem stemme, krop og vejrtrækning, herved styrkes fornemmelsen og kropsbevidstheden af denne bevægelse.

• Meditationer (både med og uden lyd) som stilner sindet for tanker, understøtter nærvær, taknemmelighed, ro, accept mm <3

- og styrker forbindelsen til vores kerne, indre vejleder og intuition.

 
  • Instagram
  • Facebook